fredag 16. mai 2008

Tomme bokser kan også brukes



Mye av dagens scrappestæsj blir pakket i de lekreste bokser og innpakninger man kan tenke seg. Bl.a har Maya Road lekre metallbokser til sine chipboards og stempler. Å kaste boksene etter at de var tomme, synes jeg var for ille. Ideen om å lage dem om til noe annet oppstod, og vips var den ene blitt et bursdagskort.

Boksen jeg lagde dette kortet ut av er fra Maya Road, og det hadde vært diverse chipboard-figurer i den.

Jeg dekorerte først selve lokket. Siden metallet på boksene fra Maya Road er preget av litt egenreklame, valgte jeg å dekke dette til med et enkelt bånd. Videre ønsket jeg å dekorere lokket slik at den gjennomsiktige plasten ikke forsvant helt. Jeg valgte derfor å bruke både Magic Mesh og en clear-klokke fra Heidi Swapp. Ved å la deler av den blanke plasten være synlig, vil man også kunne vise frem litt av innholdet i selve boksen samtidig.





















Selve bunnen av boksen er kanskje ikke så spennende. Man kan gjøre mye ut av bunnen også, men jeg valgte å gjøre det enkelt med å kle den med en Hambly Overlay og kun dekorere med navnet til mottakeren. Andre ideer kan være å lage bunnen som selve gratulasjonshilsnen, lime på et bilde eller pynte den med ulik pynt.





















Jeg ønsket også å legge oppi noen mindre kort. Det ene kortet er selve gratulasjonshilsnen, mens det andre inneholder info om selve stjernetegnet. Begge disse kortene ligger løst oppi boksen.





























Når det er litt størrelse på boksene er mulighetene mange. Har man en liten gave kan man putte den direkte oppi boksen, man kan lage boksen som et lite album eller man kan ha boksen som et kort i seg selv. Bruk kreativiteten og bruk eskene til det lekre scrappestæsjet til noe du også.

Materialliste for kortet finnes her:
Forsiden
Kortene

5 kommentarer:

Anonym sa...

For en kjempesmart idé, den skal jeg jammen ta med meg videre!

rødhette*

Mariannes gjenbruk sa...

Kjempe lurt ;-)

Monica sa...

en utrolig stilig ide!!!! Skal jammen meg begynne å ta vare på tomme bokser å dekorere selv også, det var kjempelurt!!!!

Hulda sa...

Virkelig en smart idè dette! :)- fint ble det!

Anonym sa...

Så smart! Man har jo alltids bruk for bokser til oppbevaring av f.eks småting- så hvorfor ikke pynte de litt!!

Bloggen drives av Papir i hjertet og butikkens designteam Hjertelaget