torsdag 9. desember 2010

Selvlagde serviettringer

Det er så utrolig moro at dere som har tatt dere tid til å kose dere litt i bloggen vår og lagt igjen spor til deres vakre julesaker, også legger igjen koselige hilsner til oss på Hjertelaget .
Vit at vi setter enorm stor pris på dere og vi koser oss nå i julen med å lage ekstra hygge for dere.
Denne gangen så er det Parentesfantomet
som stikker av med vår Rak. Fint om du kan ta kontakt med oss og sender din adresse så dukker det opp litt i postkassen din om litt.

Husk at vi trekker en ny rak blandt dere som legger igjen spor her i bloggen vår om 3 dager. I mens kan dere beundre det utrolig flotte pepperkakehuset som vår DT Carina har laget til oss. Du finner det i Desember galleriet vårt.


Siden jeg ikke har funnet noen serviettringer som jeg har hatt lyst til å kjøpe, så har jeg jammen meg laget meg egne og jeg vil gjerne dele denne lille teutoritalen med dere.

Jeg har startet med å finne frem det jeg skal bruke. En bazzill, jeg valgte en hvit en, og så har jeg funnet frem masse fine rester av diverse julepapir som jeg gjerne ville få brukt opp. Lange smale biter egner seg veldig godt til dette formålet.
Jeg har og funnet frem omtrent den pynten jeg vil bruke i de fargene som jeg ville ha.

Jeg har så kuttet av bazzillen lange biter i hele arkets lengde med en bredde på 7,5 cm.
Så har jeg brukt en puncher, gjerne ulike, for å lage mønster på begge sider av hver stripe, før jeg delte de i to på tvers. Disse bitene ser da slik ut:

Så har jeg kuttet til striper av mønsterark og limt på og bøyd papiret godt mens limet tørker og det kan lønne seg å kutte mønsterarket en halv cm lenre enn bazzillen siden det blir kortere når man bøyer arkene. Husk å sverte kantene før de limes på bazzillen om du ønsker dette.

Så er det bare å dekorere i vei med alt du har lyst til. Jeg har brukt blader, bling, blomster, perlestreng og diverse krystaller.
Så har jeg brukt klesklyper til å holde skjøtene sammen mens limet tørker.
Og slike ser mine ut helt ferdige og klare til å pynte mitt julebord:

15 kommentarer:

Camilla sa...

Dette var genialt! Takk for inspirasjonen ;) Klem Camilla

Katrine sa...

Kjempeflotte serviettringer! Takk for en flott tutorial! :-)

Anne Bente sa...

wawww s¨flot tak for inspiration

klemmm

Hege-Annie Simonsen sa...

Så flotte serviettringer! :))
Lekkert på bordet med disse!!
Klem, Hege

Gro sa...

Det var noen lekre serviettringer. Flotte å ha på tallerkenen til jul.
Klem :o)

Gro sa...

Så flott pepperkakehus og kjempe lekre serviettringer!

Gunn (Merete) sa...

Dette var skikkelig smart og de ble nydelig. Jeg likte fargene og valget av pynt.
Takk for tutorialen.

Hanne sa...

Nydelige serviettringer! Flott "pepperkake"-hus også. Takk for inspirasjon og tutorial.

Meretekj sa...

Kjempefine serviettringer.
Takk for ideen:)

Ulltraaden sa...

NYDELIGE serviettringer! Tusen takk for tutorial! Det må jo bare prøves :) (og du har jo servietter på vei i posten så... )

Toi9 sa...

Kjempefine serviettringer!
Pepperkakehuset var også veldig flott!!

Klem

Alhana sa...

Wow for noen lekre serviettringer.
Flott pepperkakehus var det også.

Klem.

Anne Gro sa...

Så flotte serviettringer!! Her skal det pusles sammen noen idag :))

Turid sa...

Så nydelig, og så flott tips!
Tusen takk for inspirasjon :)
Turid

Guri sa...

Tenker gjestene blir imponert når dei ser desse flotte serviettringane :)

Bloggen drives av Papir i hjertet og butikkens designteam Hjertelaget