onsdag 25. mars 2009

Ei handskrift til besvær?


Kjedelig ja.....det ordet de fleste kanskje vil bruke når de beskriver sin egen handskrift.
En har vel også hørt om både grusom, fæl, latterlig og udugelig i samme slengen her, men når sant skal sies kan samtlige freshe opp sine egne streker -med bare noen få triks!

Det er både lettvint og mer personlig med egen handskrift i scrappinga.
Og hvem har vel sagt at en må ha handskrift som en gud for at den i det hele tatt skal kunne pryde LO`en vår?
Uansett....finn fram gel penna folkens og sett igang!

På øverste bildet her har jeg skrevet "kjedelig" med ei enkel og uttrykksløs skrift. Den vises knapt på arket for å være helt ærlig.
På bilde nr 2 her har jeg gått over strekene om igjen slik at de blir tykkere og mer symmetrisk i forhold til hverandre.
Straks mye bedre!

På bilde nr 3 har jeg farga inni bokstavene for å gi bokstavene mer liv og kontraster.
Jeg har unnlatt å farge deler av ytterkantene på hver bokstav. På denne måten bevarer de det røffe uttrykket. Vil du gjøre ekstra stas på bokstavene her kan du gå over med hvit gel penn for å markere kontrastene ytterligere.

Her har jeg brukt Liquid Pearl og Snow writer og skrevet tittelen med.

Her har jeg laga små tekst striper som jeg har rufsa til og sverta i kantene.

Her er tittelen skrevet for hand og deretter farget med h2o maling. I dette tilfellet har jeg skrevet på vanlig fotopapir for å få denne glatte og skinnende overflaten. Jeg har gjort bokstavene tykke og inntil hverandre slik at det skulle bli letter å klippe de ut ;)

Her har jeg skrevet journalingen på hvit bazzill, kutta disse opp i strimler,
markert de med sort gel pen og tilslutt limt de på!


Idag får en tak på så mange kule journaling tags til scrappinga.
Her har jeg limt fast to slike, og brukt begge til ei og samme journaling!

Kort sagt gjort på enklest mulig måte uten de helt store hokus pokusene!

Handskrifta er din egen personlige signatur. Den er umulig å kopiere og tihører kun deg og ingen andre. Er det ikke fint å kunne formidle også den gjennom scrappinga?
Skriv i vei, uten å tenk på at det skal se mest mulig fint ut. Det meste kan unsett fikses på i ettertid -om det skulle være nødvendig!




6 kommentarer:

{ Kristina } sa...

Utrolig bra!! :D Dette skal jeg absolutt øve mer på. Takk for inspirasjonen.

Hege sa...

Takk for at du deler med oss!
Nyttig for alle som liker papirhobby dette!
Takker for inspirasjonen!

Lula sa...

Tuusen takk for god forklaring og masse inspirasjon Carrin! Din skrift er jo sååå nydelig, kunne virkelig ønske du var min lille personlige skriver hihi.

Gleder meg til du kommer nedover i juni! Kanskje du kunne gjort noe mer utav skrifta di? Den er jo så gjennomført og hadde gjort seg på kule klistremerker eller noe:) Jeg kjøper gjerne!!

KLEM

Daniel August sa...

Wow.. for en genial idé...

Tror jeg kommer til å øve meg litt på dette, og bruke håndskrift litt oftere, når jeg lager scrappesider..

Tusen takk for tipset, og inspirasjonen!!

Mvh
Daniel

annes paperfun sa...

Kjempebra! Takk for flotte tips og god forklaring.

Salte sa...

Jeg rådigger håndskriften din. Og skal ta med meg tipsene dine videre for å forbedre min egen. Love your handwriting :) hehe

Bloggen drives av Papir i hjertet og butikkens designteam Hjertelaget