onsdag 26. november 2008

Så tenner vi snart det første lys...





Advent er like rundt hjørnet! Tida for tradisjoner, fine forberedelser, kanel på duftekrukka og stearinlys i lange baner!
På tide å pusse støv av adventstaken, eller kanskje aller helst lage den selv?



I butikken plukka med meg noen glitrende kubbelys, et gullfat (av plast vel og merke..) og en pose små gullstener til den nette sum av 156,-


Hjemme låg det ene lekre 3ndyPapir arket etter det andre å venta på meg.
Jeg hadde en plan ;)
Og endelig hadde jeg funnet noe verdig å bruke disse herlighetene av papir på.
Starta med å kutte to passende lengder. Krølla kantene før jeg påførte brun Cats Eye stempelpute på kantene for å gi et markant skille mot de hvite lysene.


Limte så på det ene Prima bandet etter det andre, og la på diverse snøkrystaller og annen pynt. Prøvde fortvilt å overbevise meg selv om at blomster av fløyel ikke er like brannfarlig som papirblomster...


...så derav fløyelsblomstene!!


Så gikk jeg på en smell her i forhold til all sunn fornuft ang. brannsikkerhet, og la på 2 herlige chipboardhjerter -i luftig og lett materiale. MEN i og med at jeg hadde planer om å plassere papriremsa med pynt på -langt nede på lysene, burde det vel gå greit?


Så tenner vi et lys i kveld
vi tenner det for glede.
Det står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.
Så tenner vi et lys i kveld,
vi tenner det for glede.

Så tenner vi to lys i kveld,
to lys for håp og glede.
De står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.
Så tenner vi to lys i kveld,
to lys for håp og glede.

Så tenner vi tre lys i kveld
for lengsel, håp og glede.
De står og skinner for seg selv
og oss som er tilstede.
Så tenner vi tre lys i kveld,
for lengsel, håp og glede.

Vi tenner fire lys i kveld
og lar dem brenne ned
for lengsel, glede, håp og fred,
men mest allikevel
for fred på denne lille jord
der menneskene bor.


Hjertelaget ønsker alle ei minnerik

flott adventstid!

6 kommentarer:

Salte sa...

Nyyydelig Carrin!!!

{ Kristina } sa...

Nydelig! :)

Lula sa...

Dette var lekkert Carrin!! Fikk julestemning med en gang. Takk for inspirasjon:)

Unknown sa...

Wow! love these candles, nice outfit! Greetings from Slovakia, Lucia

Inas lune hjørne. sa...

Det var utrolig stilig. Man trenger jo ikke brenne lysene, bare se på de?!

Unknown sa...

Denne var utrolig lekker Carrin!

Bloggen drives av Papir i hjertet og butikkens designteam Hjertelaget