torsdag 26. mars 2009

Sliter du med å lage maskuline kort?

Ja hvem gjør ikke det. Det er ofte så mye enklere å sette sammen søte baby/barnekort og nydelige, feminine damekort. Hvorfor er det sånn?
Jeg har lekt meg litt og samtidig utfordret meg selv til å lage litt røffe mannekort. Av og til er det jo mannfolk som har bursdag også ;-)

Basic tingene jeg har gjort likens på dem er å røffe til kantene med en edge scraper, sverta masse og brukt gesso. Dette gjør at uttrykket på kortet blir litt mer mandig (for all del så kan det også være kult på feminine kort).

En annen ting som kan være med på å gjøre kortet mer maskulint er stifter. De kan jo gi assosiasjoner til f.eks metall. Ingen regel om hvor og hvordan man stifter ;-) De kan du sette der det passer deg. Lag på lag er også med på å røffe opp uttrykket en del. Gjerne med litt revne kanter.


Og hva er vel ikke mer mannlig i manneverdenen enn et bilde/poster av ei "pinup" jente med lollipop i munnen ;-P Bildet har jeg bare søkt etter på google og skrevet ut på vanlig printerark. Deretter har jeg krølla det litt og sverta. Synes det ble litt kult jeg da ;-)

Fargevalget på kortene er litt forskjellige. Jeg elsker kontraster. På det første har jeg valgt litt mørkere/dypere farger for å få det maskuline frem. Kontrasten kommer i tittelen på kortet med det skarpe røde.

Og på det andre har jeg dratt det litt over i Lyseblått og oransje for å vise at fargene ikke trenger være mørke for å bli maskuline.
Restepapir er perfekt til kortlaging!



Også tok jeg med et gammelt kort i tillegg.


Håper dette kunne være til inspirasjon for dere og at dere leker dere en hel del i prosessen!

2 kommentarer:

solsiv sa...

Tusen takk for litt god innput her.

Mannekort er vanskelig og lage ... neste umulig...eller var :-)
Etter disse tipsene så bør jo til og med jeg få det til :-)

Lakrisstang sa...

Leser med iver hva som er skrevet, men får ikke opp noen bilder...!?
Ser bilder i Ez mount stempel-tutorialen, så det er tydeligvis ikke min pc....

Flott blogg og nettbutikk, forresten!!! <3
Bente

Bloggen drives av Papir i hjertet og butikkens designteam Hjertelaget