tirsdag 3. februar 2009

{{ Beeswax }}


Beeswax er et produkt som jeg har blitt veldig glad i å bruke.
Her er en enkel forklaring på hva jeg bruker det til og det er sikkert mange flere
måter man kan bruke dette produktet på. Her er det bare å utforske :o)

Beeswax trenger varme for å smelte og har du en kjele ( bruk svak varme) som du ikke
har tenkt å bruke mer fungerer det greit. Jeg brukte det i begynnelsen men har nå
skaffet meg en Melting Pod siden jeg bruker Beeswax så mye på det jeg lager.
Du trenger også en pinsett for å holde produkter du vil putte oppi Beeswax.
En pensel er også grei å ha om man vil påføre Beeswax med penselstrøk....det blir en fin effekt.
Beeswax
Fiskars circle Border
Prima blomst
Tyll
vintage bokside
Cat's eye Chestnut Roan
Cat's eye Creamy Brown
Halvperler
Diverse bånd og blonder
Glitterlim

Her har jeg punchet ut en sirkel og jeg brukte vanlig kopipapir.
Det fungerer best med tynt papir til denne punchen.
Og resultatet etter et dypp i Beeswax var at papiret ble litt gjennomsiktig,
som du kan se på det ferdige resultatet lenger ned her.

Blomsten fikk en runde med Creamy Brown før jeg dyppet den i Beeswax.

Blomsten blir litt stiv men et fint utseende som jeg liker
og syntes passer så fint til vintage stilen.

Her bruker jeg en pensel og påfører Beeswax på selve tagen
som jeg på forhånd har svertet med Chestnut Roan oog Creamy Brown.
Jo flere ganger du påfører Beeswax på samme sted jo tykkere blir det.


Måtte jo prøve meg på tyll også :o)..og likte godt resultatet.
Så det er mange muligheter med dette produktet.
Her er det bare å la fantasien få fritt spillerom.

Motivet her har jeg funnet på internett og printet ut
på vanlig kartong. Både motivet og teksten har jeg dyppet i Beeswax
etterat jeg har svertet med Chestnut Roan.
Det lille røde hjertet har jeg tegnet på gammel bokside og malt med Glimmer Mist.
Papiret er fra papirdesign.
Tok litt glitterlim på blomsten etterat jeg dyppet den i Beeswax.

Håper dere har lyst til å prøve dette produktet om du ikke allerede er igang :o)
Det har på kort tid blitt en av mine "must" produkter.
Lykke til alle sammen :o)...

4 kommentarer:

Salte sa...

Herlig bloggsak Anne! Jeg digger dette!!

Grethebella sa...

Genialt, jeg kjøpte Beeswax her om dagen for å prøve på noen gamle bilder jeg har scannet.
Takk for tips!!

Vibeke sa...

♥ Vakkert ♥

Camilla sa...

Utrolig fint. Har lenge hatt lyst å prøve beeswax, tenker jeg kanskje må kjøpe på scraporama messa til helga hvis jeg finner;) Takk for tips! :)

Bloggen drives av Papir i hjertet og butikkens designteam Hjertelaget