lørdag 3. mai 2008

Art journal

Det er ingen oppskrift når man lager Art journal, man gjør det man føler for selv.
Noen lager Artjounal som en scrapbook med bilder av barna, BOM ol, andre lager den som en dagbok hvor journaling er i fokus, mens noen velger å klippe ut diverse bilder ol. å lage collage.


Jeg har valgt å bruke egne illustrasjoner, decopage, maling og diverse scrappeutstyr.

Når jeg lager sidene lager jeg en illustrasjon som passer til tema jeg ønsker.
Deretter limer jeg på mønsterark. Det vil bølge seg litt med en gang, men retter seg ut når alt er tørt på siden.
Så finner jeg servietter som passer og limer på dette. For å få malingen til å sette seg, sliper jeg over hele siden med sandpapir først. Når jeg har fått bakgrunnen som jeg ønsker, klipper jeg ut illustrasjonen, limer den og annen pynt.
Tilslutt påfører jeg et lag med decopagelim for å bevare sidene.






5 kommentarer:

E sa...

Helt utrolig nydelig Ane, flotte illustrasjoner og farge + pynting.
Åååå hadde jeg bare hatt tid til å gjøre dette i tillegg til alt annet, men kommer vel om noen år :)

Renée og Amanda sa...

Wow, så flotte sider!! Virkelig kunst det der da! Takk for inspirasjonen :)

Salte sa...

Dette er rålekkert Ane!!

Anonym sa...

Dette var knalltøft!!!!! Fargesterke sider som gjør en i godt humør!

Carina sa...

Åhh, de var rålekkre. Tenker det var mye jobb å lage men du verden så flott et minne...superstilig

Bloggen drives av Papir i hjertet og butikkens designteam Hjertelaget