mandag 13. april 2009

"Stæsje opp" overlay rammer




Etter litt opprydding i scrappesakene mine fant jeg noen
overlay rammer som bare
har blitt liggende og tenkte at disse må få litt "nytt liv" :o)
Jeg har brukt:
Maling
Overlay rammer fra Fancy Pants
og overlay rammer fra Hambly i gull
Rubons fra Melissa Frances
Cellofan som er på utsiden av Thickers
Lilla Glitter lim
Swirl stempel
Akryl kloss
Blomster
Blonde
Perler og glitter
Knapper
Bølgepapp
Jeg har pyntet noen rammer og jeg viser her noen skritt for skritt bilder.
Her har jeg brukt en overlay ramme fra Hambly i gull
Jeg malte litt lille maling på et swirl stempel og stemplet på overlay.
NB! Husk å vask stempelet med en gang så ikke malingen tørker fast i stemplet.


Når malingen har tørket tok jeg litt lilla glitterlim over over der jeg hadde stemplet.

Og når glitterlimet var tørt, sydde jeg på noen blomster og en liten bit blonde.

Bildet stiftet jeg rett på overlay rammen....litt på skrå..
Bildet ligger under rammen.

Her har jeg tatt ut Thickers som lå inni cellofanen, fant en pakke
hvor cellofanen var stor nok til overlay rammen som jeg skal ha inni.
Sydde rundt og klippet av det som var tilovers.

Så puttet jeg oppi rammen med bildet som er stiftet fast
og til sist puttet jeg oppi små lilla perler og glitter.
Sydde igjen på toppen.

Her ser du hvordan perlene og glitteret ligger nede i cellofan "posen".

Før jeg limte på cellofan"posen" med overlay rammen og bildet
så stemplet jeg med bobleplast på hvit Mini scalloped Bazzill
Pyntet med blader og blomster fra Prima
og sydde på noen knapper

Her er en annen måte jeg pyntet og stæsjet opp en av overlay rammene
jeg hadde liggende...denne rammen er fra Fancy Pants
Her har jeg stemplet på med bølgepapp.


Sydde noen runder med symaskin rundt rammen.
Stiftet bildet fast i bølgepappen som jeg har brukt som stempel.
Plasserte bildet under rammen og fant ut hvor jeg skulle
sette rubons teksten.

Limte bildet på en gammel sigar eske som er etter min mormor
og Philips oldemor....tenkte det kunne være moro for han å ha
en slik eske til "hemmeligheter" :o)
Sydde en charms på overlay rammen og limte det hele på esken.

Her har jeg brukt samme fremgangsmåten som cellofan "posen"
bare stemplet med bobleplast.
Overlay rammen jeg har brukt her er fra Fancy Pants
Denne kan henge på veggen som et veggbilde.


Håper du har fått litt inspirasjon
til å bruke overlay rammer du har liggende :o)

8 kommentarer:

Camilla sa...

Så utrolig kreativt:)Super inspirasjon!

Torill sa...

Utrolig bra inspirasjon!!
Jeg har også slike rammer som jeg ikke klarer helt å bruke - men dette var skikkelig en god ide!!
Takk takk!

❤ Kaia sa...

Smart.
Takk for at du viser oss hvordan det går ann å gjøre det.
Eksemplene din var kjempeflotte.
Ha en fortsatt flott kveld :o)

Julia sa...

Så utrolig flott! Dette tar jeg med meg videre. Likte veldig godt hvordan du brukte posen, perfekt for små prinsesser :-)
Tusen takk for inspirasjon

krystel/bob376 sa...

wouahhh superbe !!

Salte sa...

Fy søren Anne - du er Dronningen av kreativitet. Jeg digger deg!

Hege sa...

Bare en ting å si... NYDELIG!

{ Kristina } sa...

Dette her var virkelig til inspirasjon Anne Kristine! Du imponerer hele tiden. Dette må jeg absolutt prøve, selv om jeg ikke har symaskin... :)

Bloggen drives av Papir i hjertet og butikkens designteam Hjertelaget