torsdag 23. september 2010

Lag dine egne stempler med EZ mount!

Her er noen av stemplene jeg har lagd av EZ mount.

EZ mount er jo egentlig et hjelpemiddel for å montere stempler.
Men en gang jeg var i nød fordi jeg ville stemple gress på en freestyle-LO, fant jeg ut at det går helt fint å LAGE EGNE stempler av dette materialet også!

Jeg klipper av en passelig bit av EZ mount. Jeg beholder papiret på den klebrige siden og klipper så til matten som jeg vil. Du kan jo tegne av mønsteret på matten først om du vil. Siden materialet er så mykt å jobbe med er det bare fantasien og klippe/skjære evnene dine som stopper hva du kan lage! Jeg har brukt både saks, skalpell og skjærebrettet mitt når jeg har kuttet i materialet, ellers går det fint å rive i det også!

Når stempelet er ferdig, fester jeg det (fortsatt med papiret på ene siden) med limputer på en akrylkloss. Du kan også ta av papiret og lime EZ mounten på en akrylkloss. Men siden limet er så sterkt er det vanskelig å ta det av uten å ødelegge det. Men har du mange akrylklosser og vil "ofre" en så har du jo stempelet ditt alltid klart for bruk! Store motiver som er lett å håndtere med hendene sverter jeg bare med stempelpute og trykker ned mot underlaget med fingrene.

På denne måten har jeg fått helt egne og unike istapp-, vei-, gress-, murstein-, mutter- og flaggermusstempel som jeg har brukt på LOene mine.

Under her er en helt ny LO som er lagd til dette innlegget. Foruten selvlaget murstein og flaggermus stempel av EZ mount har jeg brukt Maya mist og klipt ut flaggermus fra et nytt møsterark fra American crafts.


Andre LOer der jeg har brukt egne stempler finner dere i septembergalleriet til Papir i Hjertet HER og HER.

Håper du har fått inspirasjon til en ny måte å bruke EZ mount matten din på! Trenger du mer har Papir i Hjertet EZ mount inne i nettbutikken HER.

Lykke til!


3 kommentarer:

Marianne/skorpionen sa...

Denne artikkelen har jeg ventet på! Tusen takk for at du deler! Utrolig kreativt :)

annes paperfun sa...

Så flott artikkel og for en god ide :o))

Anette sa...

WOW for en kjempeflott ide! Dette må jeg prøve meg på!
Hvordan fikk du laget de mursteinene?? De var helt rå!!

Bloggen drives av Papir i hjertet og butikkens designteam Hjertelaget