torsdag 17. juli 2008

Clear Paintables fra Prima!

Disse overlayene har jeg hørt skal være perfekte for de som liker å male. Jeg liker å male jeg også, men når det gjelder å holde meg innenfor streker så er jeg like ustødig som når jeg var 4 år. Men å knæsje det på, det kan jeg!




Her har jeg brukt to ruter fra Clear Paintable – Square Crown som fram- og bakside på journalingboken min. Dette var kjempemoro å lage. Jeg har først brent med fyrstikker rundt kantene. En utrolig stilig effekt, overlayen bøyer og ruller seg innover. Dessverre lukter det ikke så godt etterpå! Videre har jeg tatt på Crackle Paint – Tattered Rose, fra Ranger, rundt kantene og litt midt på overlayen. Det er liksom her den lille malingsekspertisen min kommer inn da… Som en liten finish har jeg embosset litt over malingen igjen. Varmepistolen hjalp meg med å bøye kantene på overlayen akkurat som jeg ønsket det.








En layout måtte det så klart bli også! Denne gangen har jeg brukt hele overlayen, Prima Paintables – Frame Clock. Tanken fra første stund var å bruke Liquid Pearls (jeg har brukt den som heter Gold) til å framheve noe av mønsteret. Jeg stiftet overlayen fast til en kraft kartong for å gjøre disse perlene mer synlige. Jeg har også skjært ut litt av klokken nede til høgre så den ikke skulle forsvinne bak bilde og stæsj. Effekten med Liquid Pearls ble akkurat som jeg hadde sett for meg, elegant og lekkert.






Skrevet av Kristina








Jeg har lenge ønsket å teste ut disse Clear Paintables. De er så nydelige og anvendelige.

Jeg må innrømme at jeg strevde litt med malingen. Men, etter utprøving av ulik maling, fant jeg frem vannfaste tusjer og stempelrens som jeg påførte med Q-tips.
Med tusjene var det enkelt å farge innenfor strekene, og stempelrensen ga meg den effekten jeg ønsket. Den jevner ut og duser ned fargene.







Jeg forsøkte meg også på embossing.
For å få til ønsket ”krøllet” effekt klippet jeg ut motivene først.
Så brukte jeg Distress Ink Pad Clear Embossing rundt kantene for å feste pulveret.




Skrevet av Ane


Papir i Hjertet har mange av disse flotte overlayene:
http://papirihjertet.no/produkter/prima-blomster---pynt-/overlays/

1 kommentar:

E sa...

Nydelige ting dere har laget. Har disse hjemme og må nok sette igang snart nå å prøve de ut *jippi*

Bloggen drives av Papir i hjertet og butikkens designteam Hjertelaget