mandag 6. juli 2009

Stemple på servietter

Flere av oss har jo noen favoritt stempler...både motiv og tekst stempler
som man bruker om og om igjen.
Fikk en ide i sommervarmen her å bruke mine stempler som motiv til decoupage.
Jeg brukte en vanlig serviett og fikk frem det tynne laget av servietten.
Det er dette laget jeg stempler på og jeg brukte Distress ink Black soot som stempelpute.
Motivet Butterfly Girl er fra Crafty Individuals


Fant et litt stort syltetøyglass...påførte først et lag med multi-medium
(jeg hadde ikke decoupagelim) la det ferdig stemplet motivet på glasset
og malte så et strøk med multi-medium over.

For å skjule rillene fra lokket så malte jeg først et strøk med multi-medium
på kanten...la et lag med gammel bokside over og malte til slutt med multi-medium.
På kortet jeg laget så ville jeg overføre motivet på en gammel bokside.
Jeg malte først et tynt lag med gesso og lot det tørke.
Stemplet med et tekst stempel fra KH Design på en serviett
Malte først med multi-medium på boksiden og la motivet over
for så å male over med multi-medium igjen.
Pyntet glasset med tyll fra Bazzill og klippet ut teksten
punchet ut en sirkel som jeg limt bak på teksten etterat jeg la en
bit hyssing der ...trer i to knapper igjennom hyssingen som pynt.

Plukket noen blomster fra hagen ....og brukte syltetøyglasset som vase.
En grei gave å gi bort ..og f.eks. istedet for et kort .



Brukte samme teknikk på kortet som jeg brukte på tekst stemplet.
Mønsterarket er fra 3ndy design som jeg har punchet ut en blondekant
med punch fra Martha Stewart.
Stempel motivet er fra Crafty Individuals
Jeg malte bittelitt på motivet med akrylmaling.
Sommer fuglene er hambly overlay
Bølgepapp som jeg har malt med akrylmaling
Gammel bokside og en bit tyll fra Bazzill
Blomst og roser fra Prima
De grønne Pins bladene er fra Maya Road

Håper du har fått noen tips og ideer på å bruke stemplene dine
og bruk fantasien ....finn frem bokser ...esker og dekorer de med
dine favoritt stempel tekster og motiv.

1 kommentar:

Lisa sa...

Vilken toppen ide´. Jag har själv stämplat på servetter som används. bla min sons namn på servetterna till hans dop men att göra decuopage med det stämplade var något nytt. Tack för inspirationen! :)

Bloggen drives av Papir i hjertet og butikkens designteam Hjertelaget