onsdag 10. februar 2010

Morsdagskurv

Jeg har prøvd meg på en liten kurv flettet av papirstrimler.  Det er litt jobb bak den, men det var moro å lage den og slett ikke uoverkommelig.  Jeg valgte ark fra Maja Design, synes disse er helt ypperlige i fargen til en litt romantisk-preget kurv.  Kurven blir en flott gave til morsdagen på søndag.  Mangler bare å kjøpe noe hyggelig å putte oppi den.


På hanken har jeg brukt Martha Stewart-punchen Doily Lace til å lage en pyntebord.  Oppå der har jeg limt en tynn papirstripe jeg har svertet med stempelpute.  I tillegg har jeg pyntet med den lekre sommerfuglen fra Martha Stewart. Også noen roser nederst ved hanken.

Pynten på kurven er stort sett blomster.  Har brukt Painterly-blomster fra Prima, samt små roser. Stilkene på rosene er surret rundt enden av en tynn pensel, for å få litt swirl-effekt.

På kanten rundt hele har jeg også brukt Martha Stewart sin Doily Lace punch. Alle papirstrimplene jeg har flettet kurven av, er farget med stempelsverte for å få mer effekt.

I tillegg til blomster, har jeg pyntet med Prima sin Say it in Pearls i fargen rosa, samt Martha Stewart sine små confetti-hjerter.  Disse hjertene er forøvrig utrolig anvendelige og er et av mine beste punch-kjøp.

Da er altså morsdagsgaven i boks, så gjenstår det bare å se om gaven blir tatt godt i mot også. Fullstendig materialliste finnes i galleriet til Papir i Hjertet.

Ingen kommentarer:

Bloggen drives av Papir i hjertet og butikkens designteam Hjertelaget